Stadler si BLS semneaza un contract pentru 52 de trenuri noi Flirt


Operatorul elvetian privat BLS va inlocui vechile trenuri etajate, ceea ce ii va permite accelerarea planurilor sale de extindere a transportului regional in zona metropolitana a capitalei Berna. Cele 52 de trenuri sunt din cea mai noua gama de vehicule Flirt fabricate de catre producatoru elvetian Stadler. Confederatia elvetiana, cantoanele elvetiene si Consiliul de Administratie al BLS au aprobat resursele necesare achizitiei.

Stadler va demara constructia primelor vagoane la inceputul lui 2019. Primele trenuri ar trebui sa fie gata de testare catre mijlocul lui 2019. BLS a anuntat ca le va introduce in serviciu comercial, gradual, in perioada 2021 – 2025.

Noile trenuri nu vor mai fi etajate si vor avea lungimea de 105 metri. Atat cele 28 de trenuri pentru transportul periurban cat si cele 24 de trenuri express sunt identice din punct de vedere tehnic.

„Noile trenuri sunt mai usoare si au un consum redus de energie, dispun de asemenea si de mai mult confort si siguranta pentru pasageri”, a precizat Peter Spuhler, Presedintele Consiliului Director al BLS.

Extinderea serviciilor de transport regional in zona metropolitana a Bernei include masuri precum un interval de 15 minute intre trenuri. Astfel, din comanda efectuata, 28 de trenuri vor fi puse in circulatie pe diferite rute feroviare de naveta. Restul de 24 de trenuri vor fi puse in circulatie pe reteaua regionala express, tot din zona metropolitana a orasului Berna, deoarece linia Berna-Neuchâtel-La Chaux-de-Fonds nu va mai face parte pe viitor din reteaua regionala operata de catre BLS. In schimb, linia va fi operata ca ruta de lung parcurs.

Alte job-uri: